27 Aralık 2014 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: 2014'te Okuduğum En İyi Kitaplar



    Merhabalaaaaaar :) Tabi ki sınav haftam yüzünden yazamıyorum kim demiş ki ben üşengeçim?  Tamam tamam sınav haftasından önce yazmamamın nedeni tamamen üşengeçliktendi :/ Sınav haftası da bilirsiniz sınavlardan. Ama çarşamba günü bitiyor sınavlar. Söz üşenmeyeceğim ve yazacağım :))

    Her neyse. Gelelim etkinliğimize. Optik'in Kitap Blogu bir etkinlik düzenlemiş. 2014'te Okuduğum En İyi Kitaplar etkinliğin adı da. Bende katılayım dedim. Bence iyi oldu. Uzun ara yazamayınca yaptığım boşluğu kapamış oldum hemde eğlenceliydi :) 

    Gelelim benim 2014'te Okuduğum En İyi Kitaplara;

30 Kasım 2014 Pazar

"O-Stephen King" Kitap Yorumu





Kitap Adı: O
Özgün Adı: It
Kitap Yazarı: Stephen King
Çevirmen Adı: Gönül Suveren
Sayfa Sayısı: 448
Yayınevi: Altın Kitaplar


Arka Kapak

"O" çocukluk kabusuydu ve şimdi geri dönmüştü.

27 Kasım 2014 Perşembe

"Kemikler Şehri-Cassandra Clare" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Kemikler Şehri
Özgün Adı: City of Bones
Seri Adı: Ölümcül Oyuncaklar (#1)
Kitap Yazarı: Cassandra Clare
Çevirmen Adı: Selim Yeniçeri
Sayfa Sayısı: 571
Yayınevi: Artemis Yayınları


Arka Kapak

Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak daha birçok şey. Ölümcül oyuncaklar hafızanıza kazınacak!

On beş yaşındaki Clary Fray, New York'ta Pandemonium Kulüp'e doğru yola çıktığında bir cinayete tanıklık edeceği hiç aklına gelmezdi. 

Hele ki, bu cinayetin daha önce hiç görmediği acayip silahlara sahip tuhaf dövmeli üç genç tarafından işleneceğini hayatta düşünemezdi! Clary, polisi arayabileceğini biliyordu fakat ceset bir anda ortadan yok olunca ve canileri Clary'den başka kimse göremediği için durumu açıklamak pek kolay olmayacaktı!

Clary'nin onları görebilmesine çok şaşıran katiller kendilerini Gölgeavcıları olarak tanıtacaktı. Yani, dünyayı şeytanlardan arındırmaya ant içmiş gizli bir kabile! 


15 Kasım 2014 Cumartesi

MİM | Kitap/Yazar İsimlerinin Baş Harfleriyle Blog/Blogger İsmi






     Herkese merhaba! Şöyle bir uğrayıp ben yaşıyorum demeye geldim :) Sınavlarım dün bitti şöyle bir soluk aldım. Nasıl rahatım anlatamam. Dün erkenden yatıp uykumu da aldım. Hemen geçtim bilgisayarın başına :) Sonra da ne göreyim MİM! Bin Tatlı Yıl'a kucak dolusu teşekkür ediyorum :))
 

   Şimdi gelelim mimimize. Kendi adının veya blogunun adının baş harfleriyle kitap veya yazar ismi yazıyorsunuz. 
   "R" harfiyle kitap bulamadığımdan yazar ismi yazacağım diğerlerinin hepsi kitap ismi olacak :)

30 Ekim 2014 Perşembe

DART ÖDÜLÜ | PREMIO DARDOS



         Merhabalar... Okullar açık ve ben yakın tarihlerde iki yazı yayınladım!! Kıyamet falan gelmiyor merak etmeyin. Sevgili Tozlu Kitaplık ve Athena'nın Güncesi beni Dart Ödülü'ne layık görmüşler bende bekletmeyeyim dedim. Çok çok çok çok teşekkür ederim. İkinize de çok çok teşekkürler :))

26 Ekim 2014 Pazar

"Kızıl Dosya - Sir Arthur Conan Doyle" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Kızıl Dosya
Özgün Adı: A Study In Scarlet
Seri Adı:  Sherlock Holmes (#1)
Kitap Yazarı: Sir Arthur Conan Doyle
Çevirmen Adı: Sakıp Murat Yalçın
Sayfa Sayısı: 196
Yayınevi: Martı Yayınları


ARKA KAPAK

Keskin zekası, kendine özgü yöntemleri ve dikkatleri üzerine çeken karizmasıyla unutulmaz kahramanlar listesine sağlam bir yer edinen ünlü dedektif Sherlock Holmes'un hem okura hem de en yakın arkadaşı Dr.Watson'la ilk tanıştığı roman oluşu, bu kitabı ayrıcalıklı kılıyor.

Yayınevimiz tarafından yayımlanan, 5 kitap ve toplam 56 hikayenin yer aldığı seri dışında; her birinde ayrı bir macera anlatıldığı 4 kitaplık serinin "ilk" romanı Kızıl Dosya'yı polisiye severlerin beğenisine sunuyoruz.


7 Ekim 2014 Salı

"Meleğin Düşüşü-Susan Ee" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Meleğin Düşüşü
Özgün Adı: Angelfall
Seri Adı:  Penryn & the End of Days (#1)
Kitap Yazarı: Susan Ee
Çevirmen Adı: Barış Emre Alkım
Sayfa Sayısı: 310
Yayınevi: DEX Yayınları


ARKA KAPAK

  Kıyamet melekleri yeryüzüne inip tüm dünyayı yakıp yıktığından bu yana altı hafta geçti. Gündüzleri sokak çeteleri hüküm sürüyor, geceleri korkunun ta kendisi.

Bir gün savaşçı melekler küçük bir kızı kaçırdılar, tekerlekli sandalyeye mahkum, aç biilaç halde, ufacık bir kızı. Kızın ablası, Penryn, kardeşini kurtarmak için elinden geleni ardına koymayacak. Buna, aslında düşmanı olan bir melekle anlaşma yapmak dahil olsa bile.

 Raffe kanatları kesilmiş, gücünü yitirmiş bir melek. Binlerce yıl savaştıktan sonra şimdi hayatı, gencecik bir kızın ellerinde. Penryn ve Raffe, korkunun ve tuhaf yaratıkların hüküm sürdüğü bir dünyada bir başlarınalar, hayatta kalmak için de birbirlerine ihtiyaçları var.

Her şeye rağmen sağ kalıp düşman meleklerin inine gitmeliler. Penryn burada kardeşini bulmayı ümit ediyor. Raffe ise binlerce yıllık  düşmanlarına karşı tek başına savaşıp kanatlarını ve eksi gücünü yeniden kazanmayı.

5 Ekim 2014 Pazar

Book Challenge Tag



   Herkese Merhabalar!! Öncelikle hepinize İyi Bayramlar. Biraz geç oldu sanki ama geç olsun da güç olmasın değil mi?
   Gelelim Tag'ımıza. Naz'lı kitaplık ve Kristal Kitap beni mimlemişler. Teşekkür ederim ^_^

   Kristal Kitap mangalar üzerinden gitmiş. Anime izlemeye bayılırım ama okuduğum manga sayısı bir ile sınırlıyken -ki bilgisayardan okuduğum için sıkılıp bırakmıştım-  bende Nazlı Kitaplık gibi kitaplar üzerinden gideceğim. Ama şunu söylemeliyim ki Vampire Knight 2.sezonun ötesine geçemediği için ve ben senelerdir onun 3. sezonunun gelmesini beklemekten sıkıldığım için Kadıköy'ü talan edip mangasını almayı planlıyorum. Neden bu kadar beklettiğimi sormayın bende bilmiyorum :D 

    Bu kadar gevezelikten sonra buyurun cevaplara :)))

2 Ekim 2014 Perşembe

"Yaralı- H.M Ward" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Yaralı
Özgün Adı: Damaged
Seri Adı: Damaged (#1)
Kitap Yazarı: H.M WARD
Çevirmen Adı: Murat Can Buluz
Sayfa Sayısı: 238
Yayınevi: Aspendos Yayınları


ARKA KAPAK


Hayat berbat. Ve Sidney ne zaman toparlanacak olsa, ters giden bir şeyler daima oluyor. Hiçbir zaman iyi değildi ama bu sefer farklı. Bu sefer "iyi" doğru bir kelime bile değil.

Peter "mükemmel"in insanda vücut bulmuş hali. Araftan düşmüş bir melek gibi sanki. Çünkü kabul edelim, bu kadar yakışıklı bir adam, aynı zamanda yaramazdır da. Buraya onun hayatını mahvetmek için gelmiş olmalı. 

Peter, seksi mavi gözleri, koyu renk saçları ve kaslı vücuduyla güzelden de öte. Büyüleyici zekasını da katarsak Peter, Sidney'in bir erkekten isteyebileceği her şeye sahip ama tam mercimek fırına verilmek üzereyken Peter ona kapıyı gösterir. Sidney utançla oradan ayrılır. Olabilecek en kötü tanışma randevusunun sonu. Hayatı bundan daha kötüye gidemezdi herhalde ama gitti.

Ertesi sabah ise her şey başına yıkılır. Geçen akşam, onu yarı çıplak gören delicesine yakışıklı adam, sınıfta karşısında ders anlatıyor!!

21 Eylül 2014 Pazar

"Yandaş-Veronica Roth" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Yandaş
Özgün Adı: Allegiant
Seri Adı: Uyumsuz Serisi (#3)
Kitap Yazarı: Veronica Roth
Çevirmen Adı: Uğur Mehter
Sayfa Sayısı: 520
Yayınevi: Artemis Yayınları



ARKA KAPAK

TEK BİR SEÇİM
TEK BİR SEÇİM 
SENİ DÖNÜŞTÜREBİLİR

TEK BİR SEÇİM 
SENİ YOK EDEBİLİR

TEK BİR SEÇİM
KİM OLDUĞUNU BELİRLER

BİRİNİN KORKULARINI ÇEKİP 
ALDIĞINIZDA, MERHAMET DUYGUSUNU DA
ALMIŞ OLURSUNUZ.

Tris Pior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistem çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü  Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii, cesaret, dostluk, fedakarlık ve aşk gibi imkansız seçimlerle karşı karşıya.

15 Eylül 2014 Pazartesi

"Alaska'nın Peşinde-John Green" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Alaska'nın Peşinde
Özgün Adı: Looking for Alaska
Kitap Yazarı: John Green
Çevirmen Adı: Banu Talu
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Arka Kapak

İlk içki
İlk şaka
İlk dost
İlk aşk
son sözler


    Miles Halter, ünlülerin son sözlerine bayılan, sıradan bir gençtir. Evdeki güvenli hayata katlanamadığından François Rabelais'nin ölmeden hemen önce "Büyük Belki" olarak betimlediği bilinmezliğin ne olduğunu bulabilmek için yatılı okula yazılır. Onu Culver Creek Lisesi'nde aralarında Alaska Young da olmak üzere pek çok şey beklemektedir. Zeki, komik, son derece seksi ama bir o kadar da perişan halde olan Alaska, Miles'i kendi labirentine sürükleyecek ve "Büyük Belki" arayışında ona yol gösterecektir.

Michael L. Printz Ödülü'ne layık görülen Alaska'nın Peşinde, bir hayatın başka bir hayat üzerinde ne kadar kalıcı izler bırakabildiğini muhteşem bir dille anlatıyor. Pek çok ödül sahibi John Green'in bestseller olan bu kitabı, çağdaş kurgu kitaplar arasında çığır açan yepyeni bir ses.


14 Eylül 2014 Pazar

Mim | Kitap Kahramanları ve Biz



   Merhabaaa. Çok mu boşladım blogu ne :( Geçerli sebeplerim var ama :DD Neyse, sevgili Naz'lı Kitaplık beni mimlemiş :D Bol bol teşekkürler  ^_^ 
    Şimdi geçelim sorularımıza ve cevaplarıma :D

12 Eylül 2014 Cuma

"Oyunbaz-Wulf Dorn" Kitap Yorumuı



Kitap Adı: Oyunbaz
Özgün Adı: Dunkler Wahn
Kitap Yazarı: Wulf Dorn
Çevirmen Adı: Regaip Minareci
Sayfa Sayısı: 382
Yayınevi: Pegasus Yayınları



Arka Kapak

Hep seni düşünüyorum,
yakında sen de beni aklından
çıkaramayacaksın...

  Psikiyatr Jan Forstner bir gün beklenmedik bir anda, kimden geldiği belli olmaya güller alır. İlk başta gülleri, kitabını okuyan bir hayranından geldiğini düşünen Jan bir süre sonra kasabadaki korkunç cinayetler ile evinin kapısına bırakılan imzasız mektuplar ve hediyeler arasında bir bağlantı kurar. Ona sırılsıklam aşık olduğunu itiraf eden, hiç tanımadığı bir kadından telefon aldığında da her an takip edildiğinin farkına varır. En kötüsü bu kadını durdurmanın hiçbir yolu yoktur...

"Evde yalnızken okumak için çok cesur olmanız gerekir..."
krimi-couch.de

"Yanıltmacalarla dolu, kapkaranlık bir roman. Böylesine korkunç bir hikayeyi okumak hiç kolay olamayacak..."
MDR

"Wulf Dorn gelmiş geçmiş en iyi psikolojik gerilim yazarlarından biri."
Brigitte

8 Eylül 2014 Pazartesi

"Tutku-Lauren Kate" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Tutku
Özgün Adı: Passion
Seri Adı: Düşüş Serisi
Kitap Yazarı: Lauren Kate
Çevirmen Adı: Kübra Tekneci
Sayfa Sayısı: 373
Yayınevi: Epsilon Yayınları


Arka Kapak

YÜZYILLAR ARASINDA SAVRULAN TUTKU,
DÜŞÜŞ SERİSİNİN HAYRANLARINI KESİNLİKLE 
HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRATMAYACAK...

Luce, Daniel için canını verirdi.

Vermişti de. Hem de birçok kez. Zaman içerisinde, her defasında birbirlerinden kopmak zorunda kalacaklarını bilseler de Luce ve Daniel birbirlerini bulmaya devam etmişlerdi: Luce ölüyor, Daniel ise kalbi kırık bir halde tek başına kalıyordu. Fakat belki de bu şekilde olmak zorunda değildi...


Luce geçmiş yaşamlarında bir şeyin -ya da birinin- yardımcı olabileceğine emindir. Bu nedenle bu hayatının en önemli yolculuğuna çıkar... Daniel ile olan aşkına bizzat tanık olmak ve aşklarını sonsuz kılacak yolu bulmak için kendi geçmişine gider.
Cam, melekler ordusu ve Sürgünler, çaresiz bir şekilde Luce'u yakalamaya çalışmaktadır, fakat hiçbiri Daniel kadar çılgına dönmemiştir. Luce'la paylaştıkları geçmiş boyunca onu takip eden Daniel, Luce'un tarihi değiştirmesi halinde olabileceklerden korkmaktadır.
Çünkü asırlar boyunca süren sevgileri sonsuza dek alevlerin arasına hapsolabilir.

1 Eylül 2014 Pazartesi

"Demir Kız-Julie Kagawa" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Demir Kız
Özgün Adı: The Iron  Doughter
Seri Adı: Demir Periler (#2)
Kitap Yazarı: Julia Kagawa
Çevirmen Adı: Zeynep İyigün
Sayfa Sayısı: 411
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Arka Kapak
Hayatı boyunca hiçbir yere uyum sağlayamamış yarı insan, yarı peri Mehgan, Prens Ash'in kayıplara karıştığı Kış Divanı'nda tutsaktır. Demir perileri yendiğini sanan genç kız, Mevsimler Asası'nın Tekinsiz Divanı'ndan çalınmasıyla, savaşın daha yeni başlayacağını anlayacaktır.
Savaş çanlarını susturmak ve masumiyetini kanıtlamak için peri ve fani dünyaları arasında mekik dokurken büyü gücüne anlayamadığı bir nedenle erişemeyen Meghan'ın tek silahı zekasıdır. Ancak demir gibi bir irade geliştirirken bile fazlasıyla insanı olan kalbindeki özlem fısıltılarını duymazdan gelemeyecektir.
Bu yolculuğunda Meghan'a tanıdık isimler ve yepyeni tuhaf karakterler eşlik ediyor.

Fani dünya bensiz dönerken Kış Divanı'nda tutsağım. Zaman algımı yitirdim. Demir Divan'da keşfettiğim büyü gücümü kullanamıyorum ve Ash kayıplara karıştı.

En azından Demir perileri yendiğimi sanıyordum...
Ta ki Mevsimler Asası çalınana kadar
&
Onu geri alacağım.

31 Ağustos 2014 Pazar

Mim!!!!!! Zıt Kitaplar

                                                                                                 Fotoğraf: http://500px.com/photo/5940359/“books-are-humanity-in-print-”-by-julia-dávila-lampe

   Kim demiş sevinçten oraya buraya zıpladım. Külliyen yalan. Alt tarafı ilk mim. Ne olmuş yani. (Sakin kalmaya çalışırken öldü.) Sevinçten ne yapacağımı şaşırdım. Önce bi "N'apcam lan ben şimdi?" oldum sonra da "Esra mal mal konuşma normal bi insan napıyosa onu yapıcaksın" dedim. Sonuç olarak soruları cevapladım. Ve beni mimlediği için Kitap Delisi'ne kucak dolusu teşekkürler. :DD



Mim!!! Kitaplığınızdaki En İyi 10 Kitap Kapağı


 
      Heyoo. Bugünkü ikinci mim. Bu güzel mim için de Sade Ve Derin'e kocaman kocaman teşekkürler :D
     Şunu söyleyim ki sıralama diye bir şey söz konusu değil çünkü karar veremedim.


30 Ağustos 2014 Cumartesi

Kitap Alışverişi #3 Kiler İndirimi Ve Takas


Kiler'de tüm kitaplarda %50 indirim var. Ben bunu görür de fırsatı kaçırır mıyım? Hemen damladım kilere.Genel olarak Martı Yayınları ağırlıklıydı.Epsilon ve Olimpos yayınlarından da seçenekler vardı ama fazla değildi. Afişte çok daha fazla kitap vardı, herhalde buraya gelmemiş.6 kitaba 22-23 TL arasında bir fiyat ödedim. (Annem fişi atmış :/) Bir kitabı 25 TL gibi bir fiyata alırken 6 kitabı 22TL'ye almak çok iyi bir fırsat.
Dünde takasla elime iki kitap ulaştı. Önce kilerden aldıklarımla başlayalım.

25 Ağustos 2014 Pazartesi

"Demir Kral-Julia Kagawa" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Demir Kral
Özgün Adı: The Iron  King
Seri Adı: Demir Periler (#1)
Kitap Yazarı: Julia Kagawa
Çevirmen Adı: Meltem Uzun
Sayfa Sayısı: 411
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Arka Kapak

MEGAN CHASE'İN GİZEMLİ
BİR KADERİ VAR.

HAYALİNİ BİLE KURAMAYACAĞI
EFSANEVİ KARAKTERLER VE
FANTASTİK MACERALARLA DOLU
BİR KADER
Evde ve okulda çevresine uyum sağlayamayan Meghan on altıncı yaş gününde hayatında bir terslik olduğunu hisseder. Karanlık bir yabancı onu izlemeye ve muzip dostu aşırı korumacı davranmaya başlamıştır.Ancak gerçek, bütün tahminlerin ötesindedir; genç kız, efsanevi bir peri kralının kızı ve ölümcül bir savaşın en önemli piyonudur. 

Bu gerçekle yüzleşen Meghan, kardeşini perilerin elinden kurtarmak, hiçbir perinin yüzleşemeyeceği gizemli bir canavarı durdurmak ve doğuştan hakkı olan güçleri yönetmek için ne kadar ileri gidebileceğine kendi bile şaşıracaktır.

Bu macerada ona tuhaf bir ekip eşlik edecektir; en yakın dosto,fazlasıyla ilgili ve şakacı Puck; sürekli ortadan kaybolan kedi Grimalkin... Ve yasak aşkın vücut bulmuş hali, soğuk kalpli Prens Ash.

On altı yaş; kızların prensese dönüştüğü, gerçek aşkı bulduğu, yıldızların onun için parladığı ve yakışıklı prensin onu günbatımına taşıdığı o özel yaş...
                                                               Benim için öyle olacağını hiç sanmıyorum.
                                                               On altıncı ya günümde kardeşim kaçırıldı.
                                                                            Periler tarafından...
                                                                                      &
                                                                             Onu geri alacağım.

22 Ağustos 2014 Cuma

"Ölümcül Kaçış-James Dashner" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Labirent:Ölümcül Kaçış
Özgün Adı: The Maze Runner
Seri Adı: Maze Runner (#1)
Kitap Yazarı: James Dashner
Çevirmen Adı: Gizem Yeşildal
Sayfa Sayısı: 406
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Arka Kapak

Hatırla.
Hayatta kal.
Koş.

Thomas bir asansörde uyandığında hatırlayabildiği tek şey ismidir.
Ailesi, evi veya oraya nasıl geldiği hakkında hiçbir fikri yoktur.
Asansörün kapıları açıldığındaysa kendini Kayran isimli, devasa taş duvarlarla
çevrili geniş bir alanda ve burada yaşayan çocukların arasında bulur.
Tıpkı Thomas gibi Kayranlılar da oraya neden ve nasıl geldiklerini 
bilmemektedir.  Tek bildikleri çevrelerini saran labirente çıkan
taş kapıların her sabah açılıp her akşam kapandığı ve otuz günde bir 
aralarına yeni bir çocuk katıldığıdır. Kimse Kayran'da kalmak istemese de 
kurtulmak imkansız görünmektedir. Yine de Thomas'ın içinde bir his, çıkış
yolu bulabileceğini söylemektedir. Ama bunun için zihninin derinlerinde yatan 
sırları açığa çıkararak labirentin gizemini çözmesi gerekecektir...

"Açlık Oyunları gibi distopik hikayeleri sevenler Thomas'la birlikte
Kayran'da maceraya sürüklenecekler."
-School Library Journal

"Dashner gizemli, kışkırtıcı ve
sürükleyici bir romanla karşımızda."
-Barnes&Noble

11 Ağustos 2014 Pazartesi

"Karanlığın Kızı-Kelly Keaton" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Karanlığın Kızı
Özgün Adı: Darkness Becomes Her
Seri Adı: God&Monsters (#1)
Kitap Yazarı: Kelly Keaton
Çevirmen Adı: Melis Özben
Sayfa Sayısı: 233
Yayınevi: DEX Yayınları



Arka  Kapak

Ari, yanlızlık ve kaybolmuşluk duygusunun önüne
geçemiyor bir türlü. Buz mavisi gözleri ve asla 
değiştiremediği ya da kazıyıp atamadığı gümüş renkli, uzun,
gür saçlarıyla hep dikkat çekiyor. Bakıcı ailelerin yanında 
geçen çocukluğunun ardından, nereden geldiği ve kim
olduğunu bulma isteğine karşı gelemiyor. 

Sorularına yanıt aramak için çıktığı yolculukta ona ışık 
tutan, uzun zaman önce ölmüş annesinden bir mesaj:
Kaç! Ari, birilerinin ya da bir şeylerin ona yaklaştığını 
hissediyor. Ama kimden kaçtığını ya da neyin onu takip 
ettiğini bilmeden kendini koruyabilmesi çok zor.

Bildiği tek bir şey var: Doğum yeri New 2'ye dönmesi
gerektiği. Kasırgaların vurduğu, New Orleans'ın yeniden 
kurulmuş hali olan New 2'nin yönetimi dokuz aileden 
elinde. Burası öyle sıradışı ki Ari'nin hiçbir farklılığı tuhaf
kaçmıyor. Ama karşılaştığı her canlı - ne kadar ölümcül ve
ürkütücü olursa olsun- ondan korkuyor.

Ari yanıtı bulana kadar durmayacak. Ama bazen gerçeklerin
ortaya çıkması da bir o kadar korkunç ve tehlikeli...

Fantastik kurguda dünyalar birbirine giriyor! ŞimşekHırsınızı ve Alacakaranlık severler, Karanlığın Kızı'nda 
karşılaşacakları birbirinden çekici karakterlerle bambaşka
bir dünyaya adım atacak ve bu dünyayı çok sevecekler.

7 Ağustos 2014 Perşembe

"Parçalanmış Krallıklar-N.K. Jemisin" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Parçalanmış  Krallıklar
Özgün Adı: The Broken Kingdoms
Seri Adı: Miras Üçlemesi (#2)
Kitap Yazarı: N.K Jemisin
Çevirmen Adı: Kader Çekerek
Sayfa Sayısı: 392
Yayınevi: DEX Yayınları


Arka Kapak

Tanrılar ve Faniler. Güç ve aşk. Ölüm ve İntikam.


Yerağaç'ın altındaki Gölgeşehir'de, büyülü geçitler açılıyor, Tanrılar fanilerin arasına saklanarak yaşıyorlar.
Kör bir sanatçı olan Oree Shoth, bir gün çöplüğünde yarı ölü bir adam bulur. Adamın güneş gibi parladığını fark eder; Oree aslında büyülü olan şeyleri görebilme yeteneğine sahiptir. Oree hiç konuşmayan bu adamı tekrar hayata döndürmeye çalışırken birileri Tanrıları öldürüp şehrin dört bir yanına bırakmaya devam eder.
Oree'nin kalbini çalan tuhaf konuğu onu ölümcül bir tehlikenin ortasında bırakır. Katillerin istediği o mudur yoksa Oree mi; Arameri Kralı'nın dünyevi gücü müdür yoksa Karanlık Tanrı Nahadoth'un kendisi mi?

Fantastik edebiyata yepyeni bir soluk getiren Miras Üçlemesi'nin ikinci kitabı Parçalanmış Krallıklar, şaşırtıcı bir şekilde devam ediyor.

"Bazı kitaplar iyidir, bazılarıysa muhteşem fakat çok azı gerçek anlamda önemlidir... Bu kitap, yılın en okunmaya değer kitabı."
Bookpage

"Yeryüzüne inmiş Tanrıların köle olarak yönetici sınıfa hizmet ettiği, büyüleyici egzotik bir dünya...Cinayet ile ihtiras bir arada."
Library Journal

6 Ağustos 2014 Çarşamba

Kitap Alışverişi #2

 
    Hem doğum günü hediyesi hemde bayram hediyesi olarak kitap alışverişi yapmıştım ve kargom bugün geldi. Okuoku.com'dan sipariş ettim ve Ups kargo ile hiçbir sorun olmadan, kitaplarım sapasağlam elime ulaştı. 

5 Ağustos 2014 Salı

Etkinlik | Son Zamanlarda Herkese Önerdiğiniz Kitaplar



    Etkinlik Kristal Kitap tarafından oluşturulmuş ve bu etkinlik  ilk etkinliğim alma özelliğini de taşımakta. Tahmin edersiniz, değeri büyük olan bir etkinlik benim için.
   
    Şimdi postun konusuna dönersek "Son Zamanlarda  Herkese Önerdiğim Kitaplar" a şöyle bir göz atalım. Yorumları için kitap veya seri adlarının üzerine tıklayabilirsiniz :D

29 Temmuz 2014 Salı

Kitap Alışverişi #1




              Annemin keskin gözleri sayesinde D&R da ki 9.90'lık indirimden faydalandım. Kapının girişine 9.90'lık kitaplar standı kurulmuştu ve altında da küçücük bir D&R kartı logosu. Yani anlayacağınız D&R kartlılar bu indirimden yararlanıyor.


          Berbat fotoğrafçılığımı bir kenara koyarsak, aldığım kitaplar bunlar. Aslında Stephen King'den de birkaç kitap almak istemiştim ama yakın zamanda internet üzerinden verdiğim kitap siparişi için para aldığımdan yalnızca bu iki kitabı alabildim. 
         Bu alışverişimden çıkardığım ders ise; yanında kim olursa olsun sakın para almadan evden çıkma oldu :DD 

27 Temmuz 2014 Pazar

"Melez Sözleşmeleri-Jennifer L. Armentrout" Seri Yorumu



Arka Kapak: Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler. 

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alexin bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun: 

Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak. 

Ne yazık ki Alex, Safkan Aidena çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aidenın avı olmak. 

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi? 

Melez, Yunan Mitolojisine bambaşka bir bakış açısı kazandırıp dünyada büyük yankı uyandıran Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabıdır.


25 Temmuz 2014 Cuma

"Kuralsız-Veronica Roth" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Kuralsız
Özgün Adı: Insurgent
Seri Adı: Uyumsuz(#2)
Kitap Yazarı: Veronica Roth
Çevirmen Adı: Uğur Mether
Sayfa Sayısı: 504
Yayınevi: Artemis Yayınları


Arka Kapak

Tek bir seçim
Fedakarlık gerektirir

Tek bir fedakarlık
Kayıp getirir

Tek bir kayıp
Sorumluluk haline gelir

Tek bir sorumluluk
Savaş demektir

Tek bir seçim
Seni yok edebilir

Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.



24 Temmuz 2014 Perşembe

"Ölümcül Merhamet-Robin LaFevers" Kitap Yorumu | DEX Şöleni




Kitap Adı: Ölümcül Merhamet
Özgün Adı: Grave Mercy
Seri Adı: Ölümün Hizmetkarları (#1)
Kitap Yazarı: Robin LaFever
Çevirmen Adı: Taylan Taftaf
Sayfa Sayısı: 488
Yayınevi: Dex Yayınları


Arka Kapak

Genç, güzel ve ölümcül.

On yedi yaşındaki Ismae, babsının onun için yaptığı
anlaşmalı evlilik dehşetinden, gizemli bir keşiş tarafından kaçırılır.
Götürüldüğü manastır, Ölüm Tanrısı Aziz Mortain tarafından eğitilen,
kendisi gibi garip yara izleri taşıyan kızlarla doludur.
Burada, Ölüm Tanrısı'nın onu tehlikeli hediyeler
ve korkunç bir kaderle kutsadığını öğrenecektir.

Ismae çok önemli bir görev için Breton sarayına gönderilir;
hem entrika ve ihanetin ölümcül oyunlarına
hem de yapması imkansız seçimlere karşı savunmasızdır:
Ismae, Tanrısına mı yoksa kalbine mi hizmet edecek?

***

Ölümün Hizmetkarları üçlemesinin 
ilk kitabı olan Ölümcül Merhamet
tehlikeli bir aşk, zehirle gelen ölümler
ve kendi yolunu bulmak üzerine...

***

"Entrika ve gaddarlık, tutku ve acı...
daha fazlası için sabırsızlanacaksınız." NEW YORK TİMES

"Bir solukta okuyacaksınız...Şüphe, şehvet ve merhamet." KIRKUS


21 Temmuz 2014 Pazartesi

"Yüz Bin Krallık-N.K Jemisin" Kitap Yorumu | DEX Şöleni



Kitap Adı: Yüz Bin Krallık
Özgün Adı:  The Hundred Thousand Kingdoms
Seri Adı: Miras Üçlemesi
Kitap Yazarı: N.K Jemisin
Çevirmen Adı: Kader Çekerek
Sayfa Sayısı: 383
Yayınevi: Dex Yayınları


Arka Kapak

Tanrılar ve faniler, güç ve aşk, ölüm ve intikam. 

Yeine, Kuzey Tepeleri'ndeki vahşi Darr halkının reisi. Annesi hanedanın merkezi Gökşehir'e çağırıldıktan kısa süre sonra gizemli bir şekilde öldü. Yeine'in matemi sürerken tüm evreni yöneten büyükbabası Kral Dekarta Yeine'i varisi ilan etti. Ama Yüz Bin Krallık'ın hükümdarı olabilmek hiç de kolay değil. Yeine kendini çok güçlü rakiplerle, Tanrılar ve yaratıklarla dolu zorlu bir mücadelenin içinde buldu.

Yeine'in tek istediği annesini kimin öldürdüğünü bulmak ve intikamını almak. Bunun için de Göksel Üçlü'nün neden savaştığını çözmesi gerekiyor. Karanlık Tanrı Nahadoth, Aydınlık Tanrı Itempas ve Alacakaranlık Tanrısı Enefa ona bu mücadelede hem yardımcı hem de düşman olacak, Yeine Tanrılara bile güvenmemeyi öğrenecek. Aşk, Yeine'i hiç beklemediği bir anda kıskıvrak yakalayacak ve kabullenmesi zor gerçeklerle yüz yüze getirecek.

Fantastik edebiyata yepyeni bir soluk getiren Yüz Bin Krallık; N.K. Jemisin'e, 2011 Locus ve 2010 Romantic Times ödüllerini; Hugo ve Nebula adaylıklarını kazandırmış şaşırtıcı bir ilk roman ve Miras Üçlemesi'nin ilk kitabı.
"Eğer cinayet, ihanet ve sırlarla dolu, çözülmesi zor hikâyeleri seviyorsanız, bu romanı kaçırmayın." 

Brent Weeks, 

New York Times



"Sizi hayrete düşürecek eğlenceli, ürkütücü, sürükleyici olaylar ve sürpriz sonlar..." 

Publishers Weekly



"Bazı kitaplar iyidir, bazıları muhteşem, çok küçük bir kısmıysa gerçekten önemlidir, Yüz Bin Krallık işte bu son gruba dahil." 

Bookpage





Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...