10 Temmuz 2016 Pazar

"Tatlı Serisi- Wendy Higgins" Seri Yorumu

Fotoğraf Kaynak: http://alaskaninlabirenti.blogspot.com.tr/2015/09/tatl-uclemesi-wendy-higgins.html



Serinin Kitapları:
1.Tatlı Şeytan (536 sayfa)
                            2.Tatlı  Tehlike (440 sayfa)
                                  3.Tatlı Hesaplaşma (440 sayfa)
                            4. Tatlı Cazibe (565 sayfa)
Seri Yazarı: Wendy Higgins 
Yayınevi: Go!
Serinin Çevirmenleri: Demet Orhan (1. kitap)
                                            Bige Turan (2,3 ve 4. kitaplar)




4 Temmuz 2016 Pazartesi

"Vatan Savunmasında Kadın Kahramanlarımız" Yorumu



Çizgiromanın Adı: Vatan Savunmasında Kadın Kahramanlarımız
Öykü: Osman Arslan (1/5)
Suat Turgut (6)
Çizen: Şeref Manun (1/5)
Oğan Kandemiroğlu(6)
Sayfa Sayısı: 224
Yayınevi: 2023 Yayınları


Arka Kapak

BENİM ADIM ANADOLU!
Teğmen Hulusi ATAK'ın kafilesinde olan genç bir kadınımız hastadır. Cephane taşırken yere düşmüş ve ölmek üzeredir... Hulusi ATAK sorar: "Bacım bana adını söyle, seni tarihe yazdıracağım..."

Aldığı cevap ibret vericidir:
"Adımı ne yapacaksın a oğul, yaz!  Benim adım ANADOLU..."

1 Temmuz 2016 Cuma

Ay Sonu- Haziran 2016



        Merhabalar. Nasılsınız? Ben iyiyim. 
        Bence birazdan okuyacaklarınız sonrasında şok olacaksınız, çünkü uzun süredir aylık olarak okuduğum kitap sayısının çok üzerine çıktım. Mutluyum. Haziran ayı benim için kitap-dizi-film üçlüsü için olsun, dersler açısından olsun çok verimli geçen bir ay oldu. Haydi bu ay neler yaptığıma bakalım. 

26 Haziran 2016 Pazar

"Incarceron- Catherine Fisher" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Incarceron
Özgün Adı: Incarceron
Kitap Yazarı: Catherine Fisher
Çevirmen Adı: Dost Körpe
Sayfa Sayısı: 198
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Arka Kapak

BU HAPİSHANE CANLI!


Bir hapishane hayal edin: Öyle büyük ki içince hücreler ve koridorlar, ormanlar, şehirler ve denizler var.


Bir mahkum hayal edin: Belleği yok, Dışarı'dan geldiğine emin, oysa Hapishane yüzyıllardır kapalı ve şimdiye kadar oradan kaçabilen yalnızca tek bir kişi var.


Bir kız hayal edin: Bir malikanede, zamanın yasaklandığı bir toplumda yaşıyor; bilgisayarlarla yönetilen bir 17.yüzyıl dünyasına kapatılmış, istemediği bir evliliğe mahkum, hem korktuğu hem gerçekleşmesini istediği bir suikast komplosuna karışmış.


Biri içeride, diğeri dışarıda... Ama ikisi de tutsak


Incarceron'u hayal edin.


Hem ürkütücü hem çok çekici ve bağımlılık yaratacak bir serinin başlangıcı.

16 Haziran 2016 Perşembe

Kitap Alışverişi #6



    Merhabalar. Nasılsınız? Ben iyiyim. Yarın karne falan alacağız. Daha sonra zaten başlamış olan yaz tatilim resmiyete kavuşmuş olacak. 
     Aslında alışverişi geçen hafta yaptım ama baya bir ertelendi girmesi. Bahane yok. Tamamen benim tembelliğimden. 
     Bu seferki alışverişimi Okuoku'dan yaptım. Biraz geç ulaştı elime ama tamamen Dahiler ve Mektupları adlı bir kitap yüzünden. Tedarik edilmesi birkaç gün sürdü. Kargoya verildikten bir gün sonra da hemen ulaştı elime. 
     Okuokuda yine güzel indirimler var. Pegasus'ta %35 indirimi var ve tabi ki 9.90 kampanyası. Güzel kitaplar var. Yakın zamanda sipariş vermek gibi bir düşünceniz varsa bakmanızı tavsiye ederim. 
     Yalnızca elime gelen kampanyalı kitaplarda bazı hasarlar vardı. Detayı zaten aşağıda yazacağım ama 3 kitabın sırt kısmında incecik beyaz çizikler vardı, neyse ki biraz uğraşınca çıktılar. Neyse hadi alışverişe geçelim.

14 Haziran 2016 Salı

"Çavdar Tarlasında Çocuklar- J.D. Sallinger" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Çavdar Tarlasında Çocuklar
Özgün Adı: The Catcher in the Rye 
Kitap Yazarı: J.D. Sallinger
Çevirmen Adı: Coşkun Yerli
Sayfa Sayısı: 198
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları


6 Haziran 2016 Pazartesi

Ay Sonu- Mayıs 2016





     Merhabalar nasılsınız? Ben harikayım! Mayıs çok vasat geçmiş olsa da :/ Neyse notlarımı düzeltmiş olduğum için değdi yine de :D Bayadır yorum girmedim ve bir sürü yorum birikti, onları da tek tek girerim yakında :) Neyse neler yaptığıma bakalım :D

8 Mayıs 2016 Pazar

Ay Sonu- Nisan 2016






           Merhabalaar :) Nasılsınız? Ben iyiyim.
          Nisan'da çok bir şey yapmamışım ama yine de buyurun bakalım yaptıklarıma :D

25 Nisan 2016 Pazartesi

Reading Slumptan Çıkmanıza Yardımcı Olabilecek 5 Kitap

Fotoğraf Kaynak. http://weheartit.com/entry/222358100/search?context_type=search&context_user=Tompii13&query=book




       İlk olarak 'Reading Slump Nedir?' ile başlayalım. En basitçesi, kitap okuyamama sorunu. 

      Ayrıca, bu kısa listedeki kitaplardan önce kitaplığınızda ki en kısa kitabı, ya da en sevdiğiniz kitabı okumayı denemenizi öneririm. Zaten listedekiler de benim en sevdiğim ve benim çıkmama yardımcı olmuş olan kitaplar. Yalnızca %100 çıkarsınız diye bir iddiam yok. Benim çıkmama yardımcı oldular, dilerim sizinde çıkmanıza yardımcı olurlar. 

O zaman haydi geçelim.

16 Nisan 2016 Cumartesi

Mim| Yak, Yeniden Yaz, Tekrar Oku




   Merhabalaar. Periodic Library beni çok güzel bir mime mimlemiş. Ben yaparken gerçekten çok eğlendim. Umarım okurken sizde çok eğlenirsiniz :D Ama bu mimin bazı kuralları var. Önce onları vereyim sonra da benim neler yaptığıma bakalım :D

   

Kurallar

  1. Rastgele okumuş olduğun 3 kitap seç.
  2. Seçtiğin kitaplardan hangisini yakacağına, yeniden yazacağına ve tekrar okuyacağına karar ver.
  3. En az 3 tur tamamlayana kadar devam et.

6 Nisan 2016 Çarşamba

Ay Sonu- Şubat/Mart 2016




   Merhabalar :) Biraz geç oldu farkındayım, o yüzden lafı uzatmadan hemen geçiyorum neler yaptıklarıma :D

3 Nisan 2016 Pazar

"Zaman Makinesi- H.G. Wells" Kitap Yorumu





Kitap Adı: Zaman Makinesi
Özgün Adı: The Time Machine
Kitap Yazarı: H.G. Wells
Çevirmen Adı: Volkan Gürses
Sayfa Sayısı: 121
Yayınevi: İthaki Yayınları


Arka Kapak

O gün hiçbirimiz Zaman Makinesi'ne pek inanmadık galiba.


30 Mart 2016 Çarşamba

Kağıt Ev




Kitap Adı: Kağıt Ev
Özgün Adı: La casa de papel
Kitap Yazarı: Carlos Maria Dominguez
Çevirmen Adı: Seda Ersavcı
Sayfa Sayısı: 89
Yayınevi: Jaguar Yayınları


Arka Kapak

Kitaplara, okumaya ve aşka dair bir kitap...
Kalın ciltlerin arasına saklanacak bir mücevher...

"Efsane-Marie Lu" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Efsane 
Özgün Adı: Legend 
Kitap Yazarı: Marie Lu
Çevirmen Adı: Sefa Emre İlikli
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Pegasus Yayınları



Arka  Kapak


Gerçek, Efsane'ye dönüşecek

Bir zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin batı kıyısı olarak bilinen yerde şimdi Cumhuriyet adında, komşularıyla sürekli savaşan bir ülke vardır. Cumhuriyet'in seçkin sınıfından gelen on beş yaşındaki üstün yetenekli June, askerî bir dehaya sahiptir. İtaatkâr, hırslı ve kendini ülkesine adamış bu genç kız onun uğruna her şeyi yapmaya hazırdır. Fakir bir aileden gelen on beş yaşındaki Day ise ülkenin en çok aranan suçlusu ve bir devlet düşmanıdır. Kendisi gibi asker olan ağabeyi Metias öldürülünce June, Day'in peşine düşer. İnandıkları şeyler uğruna savaşan bu iki gencin kesişen yolları, onları Cumhuriyet'in karanlık sırlarına götürecektir.

6 Mart 2016 Pazar

"Silüet- Justin Richards" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Silüet
Özgün Adı: Silhouette
Kitap Yazarı: Justin Richards
Çevirmen Adı: Ayda Sungur
Sayfa Sayısı: 188
Yayınevi: İthaki Yayınları



Arka Kapak

Marlowe Hapworth kilitli çalışma odasında ölü bulunur. Kimliği belirlenemeyen bir saldırgan tarafından öldürüldüğü tahmin edilmektedir. Bu tam da meşhur Dedektif Madam Vastra'ya göre bir iştir. 

Eldivensiz boks yapan Rick Bellamy'nin hayatı, cenazeci kılıklı biri tarafından elinden alınır. Bu olay Sontaran Strax'ı öfkelendirir.

Gariplikler Karnavalı: Acayip ve büyüleyivi gösteriler ve akrobatlarla dolu bir eğlence. Burası Jenny Flint'in sorularına cevap aradığı yerdir. 

Bütün bunların birbiriyle bağlantısı nedir? Peki zengin fabrikatör Orestes Milton'ın bu olaylarla ilgisi ne? Doctor ve Clara hakikatin peşine düşmek için diğerlerine katılırken, kendilerini hiçbir şeyin ve hiç kimsenin göründüğü gibi olmadığı bir dünyanın ortasında bulurlar. Gelmiş geçmiş en tehlikeli silah Londra'nın üstüne salınmadan gerçeği ortaya çıkarmayı başarabilecekler mi?

6 Şubat 2016 Cumartesi

"Devrimin Kızı- Amy Engel" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Devrimin Kızı
Özgün Adı: The Revolution of Ivy
Kitap Yazarı: Amy Engel
Çevirmen Adı: Aslı Tümerkan
Sayfa Sayısı: 263
Yayınevi: Yabancı Yayınları



Arka Kapak


Ben ıvy westfall. Kurucunun kızı. 

Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriydim. 16 yaşında kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar… 

Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım… 

İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızı'yım. 

3 Şubat 2016 Çarşamba

"Koku- Patrick Süskind" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Koku
Özgün Adı: Das Parfum:  Die Geschichte eines Mörders
Kitap Yazarı: Patrick Süskind
Çevirmen Adı: Tevfik Turan
Sayfa Sayısı: 263
Yayınevi: Can Yayınları


Arka Kapak

XVIII. yüzyıl,  Fransa. Kitabın kahramanı Jean-Baptiste Grenouille, tüm insancıl duygulardan yoksun, yalnızca kokulara karşı görülmedik ölçüde duyarlı, istediği kokuları üretebilmek için cinayet işlemekten çekinmeyen biridir. Herkesin, her şeyin kokusunu alma, dilediği tüm kokuları üretme konusunda gerçek bir dahi olan bu genç adamın, kendi kokusunun olmadığını, bu nedenle insanların kendisinde koku alamadıklarını anladığı gün dünyası başına yıkılır. Tek çıkar yol, başkalarına varlığını hatırlatacak kokular sürmektir. 

Toplum içinde bir birey olarak var olamamış; ama kendi benliği dışında her istediğini yaratabilmiş, bir dahiyi sergileyen bu görkemli alegorinin olağanüstü akıcılıkla erişilen son bölümü, benzeri herhalde Kafka'nın eserinde görülebilecek bir insanlık tragedyasının anlatısıdır.

1 Şubat 2016 Pazartesi

Ay Sonu- Ocak 2016



    Merhabalar. Nasılsınız? Ben iyiyim. 
    Bu ay dizi konusunda coşmuşum. Harbiden olayı baya abartmışım.
    Kitap olaraksa, bilmiyorum, ortalama diyelim. 
    Çok da film izlemedim. 
    Geçelim neler yaptığımın listesine;

30 Ocak 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: Şubat Ayında Okumayı Düşündüğüm Kitaplar



        Merhabalaar :D Bugün bir 'Cumartesi İlk 10' etkinliğiyle karşınızdayım. Etkinliğin sahibi Optik'in Kitap Blogu. Bu Cumartesi'nin konusu da 'Şubat Ayında Okumayı Düşündüğüm Kitaplar'. 

      Etkinliğe katılmak istiyorsanız, detaylar için Optik'in Kitap Blogu'na bakabilirsiniz.
  
      Geçelim benim listeme;

28 Ocak 2016 Perşembe

Mim| Yayınevleri Mimi

Fotoğraf Kaynak: http://georgiasbooklr.tumblr.com/post/138160152920/there-are-rules-but-rules-may-be-rewritten-if


     Merhabalaaar. :D Bugün bir mimle karşınızdayım. Sevgili Kitap Hayatı beni mimlemiş bu güzel mime. Tekrardan çok teşekkür ederim. Haydi geçelim efenim.

20 Ocak 2016 Çarşamba

Kitap Alışverişi #5



     Merhabalaaaaar :D Bir kitap alışverişiyle karşınızdayım. Favorilerim bu yazılar yeminlen. Alışverişim ufak mufak oldu ama hepsini kucaklayıp bir daha bırakmayasım var. 
     
     Kargo geleli çok olmadı. Bir kaç saat falan olmuştur herhalde. Yine babil.com'dan yaptım alışverişimi. Gayet memnun kaldım. Verdikleri hediyelere harbiden bayılıyorum biraz sonra göreceksiniz sizde, şahsen benim gözlerimden kalp çıktı :D

15 Ocak 2016 Cuma

Şu Sıralar Ben

 Kaynak:http://swantardis.tumblr.com/image/137015860790


      Merhabalar nasılsınız :D Ben şu an dibine kadar özgürlüğümü yaşıyorum. Birkaç saat sonra test kitaplarıma gömüleceğim. Bloğun boş kalmasına gönlüm razı gelemedi bende hemencecik kısa bir şeyler yazayım dedim. 
  
     Canım sınav programım o kadar sıkışıktı ki bir ara nefes almayı unutmuştum ve Marslı yine elimde kaldı.Bir aydan fazla oldu sanırım. Artık okuyasım kaçtı açıkçası. Güzelim kitap ne hale döndü. Hakkında bir şey yazar mıyım bilmiyorum çünkü artık konuşasım yok. Ama daha kitabın bitmesine baya var belki bağlanırım ve hakkında deli gibi konuşmak isterim. Zaten öyle olunca da koşa koşa gelip yorum giriyorum.

     Bu arada kitap siparişi verdim. (Buraya bir kaç havai fişek koyalım.) İçinde Frambuazlı Hayat var. (Öncekinin iki katı kadar havai fişek) Çok mutluyum bu yüzden. Bu arada klasiklere başlamayı planlıyorum. Canım kuzenim bana bir sürü kitap verdi. (Biraz daha havai fişek) Tabi bu olalı baya oldu. Ama ben bahsetmeyi unuttum. :(

     Bir de blogumun adını değiştirmek istiyorum. Açıkçası adından pek hoşlanmıyorum artık. İsim arayışındayım. Şu an için tek bildiğim şey içinde 'üşengeçlik ve kitap' kelimelerinin olmayacağı. 

    Kapanışı başsağlığı dileyerek yapmak istiyorum. Ülkemizde maalesef ki kötü olaylar yaşanıyor ve masum bir çok insan bundan zarar görüyor. Bu insanlara ve ailelerine tek tek sabır ve başsağlığı diliyorum.  

3 Ocak 2016 Pazar

"Kurucunun Kızı-Amy Engel" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Kurucunun Kızı
Özgün Adı: The Book of Ivy
Kitap Yazarı: Amy Engel
Çevirmen Adı: Merve Özcan
Sayfa Sayısı: 270
Yayınevi: Yabancı Yayınları


Arka Kapak

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 
Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...