27 Kasım 2014 Perşembe

"Kemikler Şehri-Cassandra Clare" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Kemikler Şehri
Özgün Adı: City of Bones
Seri Adı: Ölümcül Oyuncaklar (#1)
Kitap Yazarı: Cassandra Clare
Çevirmen Adı: Selim Yeniçeri
Sayfa Sayısı: 571
Yayınevi: Artemis Yayınları


Arka Kapak

Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak daha birçok şey. Ölümcül oyuncaklar hafızanıza kazınacak!

On beş yaşındaki Clary Fray, New York'ta Pandemonium Kulüp'e doğru yola çıktığında bir cinayete tanıklık edeceği hiç aklına gelmezdi. 

Hele ki, bu cinayetin daha önce hiç görmediği acayip silahlara sahip tuhaf dövmeli üç genç tarafından işleneceğini hayatta düşünemezdi! Clary, polisi arayabileceğini biliyordu fakat ceset bir anda ortadan yok olunca ve canileri Clary'den başka kimse göremediği için durumu açıklamak pek kolay olmayacaktı!

Clary'nin onları görebilmesine çok şaşıran katiller kendilerini Gölgeavcıları olarak tanıtacaktı. Yani, dünyayı şeytanlardan arındırmaya ant içmiş gizli bir kabile! 




Benim Yorumum
   
   Merhabalar. Biraz fazla uzun bir aradan sonra yine ben :D Biliyorum tam dayaklığım. Biliyorsunuz zaten bahanemi. Okul. Bir de uyku. Bir de üşengeçliğim. Başka yok. Tamam yorum yazmamış olabilirim ama bu demek değil ki kitap okumaya ara verdim. Kesinlikle hayır! Okuma hızımda biraz düşüş olsa da kesinlikle hala okuyorum. Bir sürü kitap bitirdim ve hepsinin yorumunu vakit buldukça yazacağım. 

   Bu kadar gevezelik yeter! Haremime yeni katılan üyeyi takdim edeceğim size. Her ne kadar geç kalmış olsam da onu tanımakta sonunda onunla tanıştım. Ve hala onunla tanışmayan varsa onu takdim etmekten büyük onur duyarım. İşteee karşınızda Jaceeeee!

  Kitabı okurken çok Jace, Jace diye ölmedim ama filmden sonra ciddi anlamda Jaceeeee diye bağırmaya başladım. Kitap zaten büyük bir etki bıraktı, filmi izleyince bayağ damgalandım. (Film genel olarak kötüydü ama en son sahneler cidden çok iyi olduğu için ciddi bir etki bıraktı. Ve filmdeki Jace rolüne çok çok yakışmıştı bence. Arkadaşım çoğu kişinin filmdeki oyuncuları beğenmediğini söyledi -ki bende çoğunu beğenmedim- ama bence Jace gayet olmuştu. Belki serinin kalan kitaplarını okuyunca fikrim değişir ama şu an için Jace rolüne uygun. Bu kadar film yeter. Kitaba dönüyorum.) 

  Konusunu "ilk sayfalarda verilenlerle" anlatmaya çalışacak olursam; Clary adında bir genç kız var ve bu kız "Gölge Avcıları" adı verilen varlıkları görebiliyor. Aslında görebilmeye başlıyor demek daha doğru olacak. Clary en yakın arkadaşı Simon ile Pandemoniyum'a gidiyorlar ve burada Clary tanık olmaması gereken olaylara tanık oluyor. Peki bu olaylar ne? Hemen üstünkörü anlatayım. Jace, Isabelle ve Alec bir iblis öldürüyorlar ve Clary bunu görüyor. Gölge Avcıları da Clary'i fark ettiklerinde neler olduğuna anlam veremiyorlar önce ama Jace hemen bir teori üretiyor. Bu kızda bizim kandan vardır falan diye.  Sonrada bundan yola çıkarak ayak üstü Gölge Avcıları hakkında bir sürü bilgi veriyor -ki şak diye hemen bilgi vermesi başta garip geldi ama sonradan hep bir şeyler açıkladığını gördüğüm için bu durum garip gelmeyi bıraktı. 
  Sonra da kızımızın ne olduğu, başına neler geldi vs. ortaya çıkıyor. Ancak şunu söylemeliyim ki sonu bildiğiniz "Ohaaaaa! Hayır ya olmaaz. Olmamalı! Neden ters köşe yapmadın! Tahminim neden doğru çıktı! Lütfen değiş yanlış anlaşılma olsun!" gibisinden çığlıklar atmama neden oldu. Yazar "bak böyle olacak" diye sinyaller verdi ama yine de sonuna kadar ters köşe yapacağına dair inancımı korudum ancak maalesef ki verdiği sinyaller dibine kadar doğru çıktı ve beni sinir küpüne çevirdi. Cassandra bu duruma kesin bir çözüm getirdiğine inanıyorum. Ki hangi kitapta olayların çözüleceğini sevgili arkadaşım azından kaçırdı :/ Neyse ki en söylediğini fark edip hemen sustu ve oku gör dedi :D 

   Her neyse uzun lafın kısası kitap güzeldi. Bayağdır beni bu kadar etkisine alan fantastik bir kitap okumamıştım iyi oldu bu. 
   Aşka Düşüş'ü de hala bitiremedim :/ Az sayfam kaldı ama araya hep başka kitaplar soktum. Neden bilmiyorum. 
   
   Buralarda ufak tefek spoilderler olabilir. 
   
  Bir de kitabın filminden bahsedecektim. Yukarıda bir şeyler geveledim ama bahsetmek istediklerimin tamamından bahsedemedim. Film kitaptan çok bağımsızdı. Olay örgüsü birbirine girdirilmiş ve bambaşka bir senaryo oluşturulmuştu. Ancak sonu gerçekten iyiydi. O evindeki eşya yerleştirme yerinden bahsetmiyorum arası tamamen saçma sapandı. Şu dövüş sahnesi (ki orasının da kitapla alakası yoktu) güzeldi. Bağımsız olmasına rağmen güzel bir sahne olmuştu. Üzerimde etki bırakan yer de orasıydı zaten. Bir de Jace. Ağğğğğ çoook dadluuuu. Ayrıca sesi de çok güzel. 
    Neyse Clary'e değinecektim ben. Ne alakasız biri olmuş ya. Güzel canlandırmış ama kitaptaki Clary'le gram alakası yok! Nerede kızıl kıvırcık saçlar?  Nerede o kısa boy? Clary nasıl Isabelle'den daha uzun!! Hem Clary'nin çocuk gibi göstermesi gerekiyordu! Isabelle'nin kıyafetlerinin ona çok büyük gelmesi gerekiyordu!  Ayrıca o mühürler ne öyle ya siyah siyah. Onların belli belirsiz bir iz olarak kalması gerekiyordu dövme dibi durması değil! Olmamış olmamış cık cık. İkinci filmin daha iyi olmasını bekliyorum. 

2 yorum:

  1. heeeey yaniii okuyum de miiii diyooon :) uyku ve okul yeter kiiii. arada uğra ama taam mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşluk buldukça geliyorum işte :DD

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...