22 Haziran 2014 Pazar

"Dublin Caddesi-SAMANTHA YOUNG" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Dublin Caddesi
Özgün Adı: On Dublin Street
Yazar Adı: Samantha Young
Çevirmen Adı: Deniz Ece
Yayınevi: DEX Plus
Sayfa Sayısı: 363


Arka Kapak


Joss geçmişte yaşadığı acıları bir kutuya kilitleyip her şeyi unutmak için Amerika'dan iskoçya'ya yerleşmişti ve şimdi yeni bir ev arıyordu.
Bulduğu ev Dublin Caddesi'ndeki havalı binalardan birindeydi.
Yolda bir adamla karşılaştı.
Takım elbiseli, bronz tenli, çıldırtıcı İskoç aksanlı, maço tavırlı, seksi bakışlı Braden'la.
Joss, Braden'ın her zaman kolunda taşıdığı Barbşe kılıklı kızlardan biri değildi, olmaya da hiç niyeti yoktu. 

Ama insan arzularına nereye kadar gem vurabilir? 
Kalbiniz başka, beyniniz başka şey söylüyorsa, hangisinin sözünü dinlesiniz?

Trajedi. Seks. Tutku. Kahkaha. Kıskançlık.


             New York Times Bestseller
  #1  The Wall Street Journal Bestseller
             Amazon Bestseller
             USA Today Bestseller


Ve 30 ülkede milyonlarca okuyucuya ulaşmış, son yılların en çok konuşulan aşk hikayesi.




Benim Yorumum


    Öncelikle her ne kadar yan tarafta ki "Ne Okuyorum?" bölümünde Lauren Kate'nin Azap'ı olsa da Dublin Caddesi'ni satın aldığım anda Azap'a başlamayı reddedip Dublin Caddesi'ne başladım. İyi de yapmışım.
     
    Kitap, Viriginia'da Joceleyn Butle 14 yaşında ailesinin tüm fertlerini trajedik bir kaza sonucu kaybetmesi ile başlıyor.
     Bir sonraki bölüme geçtiğin de ise -giriş bölümü sadece 2 sayfa sürüyor- İskoçyadayız. Joss muhteşem, fazlasıyla seksi, bol miktarda kas bulunduran Braden'la aynı taksiye binmesi sonucu karşılaşıyor ve hikayemiz başlamış oluyor.

      Okuduğum yorumların çoğu  "Amanınnnn! Bu ne güzel kitap. Herkes okusun. Okumayan kendini dünyadan soyutlasın lütfen." tarzındaydı. Yani hemen hemen hepsi bu kitabı kesinlikle okuyun diyordu. Bir kaç tane de bahsedildiği kadar muhteşem değil, büyük ümitlerle başlamayın kitaba gibisinden yorumlar vardı.
       Ben o az kitleye uyup büyük beklentilerle başlamadım kitaba ve sanırım bu yüzden tatmin etti. 
    
     Kitabın belli bir yerinden sonrasının tamamen cinselliğe dayanacağını düşünmüştüm ama Samantha beni haksız çıkararak Braden-Joss arasındaki eğlenceli ve çekişmeli dialoglara devam etti ve iyi de etti. :DD 

    Kitap gayet güzeldi. Muhteşem, tam ölünesi kitap denilecek kitap olmasa da güzeldi. İlk 279 sayfasını oturup tek gecede bitirdim ve saat gece 4.30 olunca yatmaya kanaat getirdim ve malum Pazar günü temizliğinden -annemin rahat bıraktığı anlarda- fırsat yakaladığım anda okudum. Öyle böyle yaklaşık 100 sayfayı da bugün bitirdim :DD

     Bir tek Braden'nın bazı konuşmaları sıkıcı oluyordu. Gerçekten çok fazla "sevişme" kelimesini kullandı. Ya tamam anladık yanıp tutuşuyorsunda iki lafından birinin sevişme olmasına cidden gerek yok. Bir noktadan sonra gerçekten çok sıkmıştı.Gerçi bunda bir çırpıda bitirmeye çalışmamın etkisi de olabilir. Neyse. Sonradan yaşasın ki bıraktı :DD

Dikkat! DEX yayınlarına karşı bol miktarda öfke ve hayıflanma içerir.
     Dediğim gibi kitabın içeriği gayet güzel de o kapak ne DEX!!! Kapak tasarımına laf yok ta o incelik ne ya! Bayağı kapak değil yaprak o .s.s O kadar iyi yayınevisin yakıştı mı bu sana. Cidden cık cık cık. DEX'in ilk defa bu kadar ince bir kapağını gördüm ve lütfen ve lütfen ve lütfen bu kadar ince bir kapak bir daha yapma. Yapıyorsan da uçları dayanıklı olsun. Kapağın ikiye ayrılmasından cidden nefret ediyorum. 
    Her neyse. Umarım daha kalın kapaklar yaparsın. D:D Ki cidden kaliteli ve çok çok çok sevdiğim ve çok çok çok sevilen bir yayınevisin.

    DEX'e de atarlanmam bittiğine göre alıntılara geçelim :D


ALINTILAR


    Ayak değiştirdi, belli ki Namevcut Braden Carmichael Sebebiyle Başlatılmış Cinsel Gerilim Sökme Operasyonumu böldüğü için verdiğim uyuz tepkiye karşı hazırlıksızdı. "Belki bir ara yemek yeriz diye düşünmüştüm"
(s.212 Gavin Joss'a söylüyor.)


  Bunu muzip bir şekilde söylediğini duyar gibiydim. Başımı iki yana sallayıp sırıttım. Hayvan herif fazla sevimliydi.
(s.213)


   "Ne var?" dedim masum bir şekilde omuz silkerek.
   "Hayvan gibi seksisin" 
(s.219 Joss-Branden)

   
   "Pardon, safoş ne demek, sorabilir miyim?"
    "Bir durumun gerçekliğini anlamayan insan; aptal kişi; salak; beyinsiz. Hayalperest safoş: Joss Butler ve onun ağabeyim Braden Carmichael ile yaşadığı ilişkinin gerçek kimliğini aptalca ve salakça şekilde yanlış yorumlaması."
(s.242 Joss-Ellie)


"Bulaşıkları yıkarken sinsi pezevenk aramdan gelip belime sarıldı. Ve beni öptü.Tam şuradan." Sinirle boynumu işaret ettim. "Onu hapse falan attıramaz mıyım?"
     Dr. Pritchard burnundan güldü. " Seni sevdiği için mi?"
     Geriye kaykılıp tiksintiyle başımı iki yana salladım. "Dr. Pritchard ," dedim yavaşça, "siz kimin tarafındasınız?"
     "Braden'ın"
(s.316 Joss- Dr. Pritchard )






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...