6 Mart 2016 Pazar

"Silüet- Justin Richards" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Silüet
Özgün Adı: Silhouette
Kitap Yazarı: Justin Richards
Çevirmen Adı: Ayda Sungur
Sayfa Sayısı: 188
Yayınevi: İthaki Yayınları



Arka Kapak

Marlowe Hapworth kilitli çalışma odasında ölü bulunur. Kimliği belirlenemeyen bir saldırgan tarafından öldürüldüğü tahmin edilmektedir. Bu tam da meşhur Dedektif Madam Vastra'ya göre bir iştir. 

Eldivensiz boks yapan Rick Bellamy'nin hayatı, cenazeci kılıklı biri tarafından elinden alınır. Bu olay Sontaran Strax'ı öfkelendirir.

Gariplikler Karnavalı: Acayip ve büyüleyivi gösteriler ve akrobatlarla dolu bir eğlence. Burası Jenny Flint'in sorularına cevap aradığı yerdir. 

Bütün bunların birbiriyle bağlantısı nedir? Peki zengin fabrikatör Orestes Milton'ın bu olaylarla ilgisi ne? Doctor ve Clara hakikatin peşine düşmek için diğerlerine katılırken, kendilerini hiçbir şeyin ve hiç kimsenin göründüğü gibi olmadığı bir dünyanın ortasında bulurlar. Gelmiş geçmiş en tehlikeli silah Londra'nın üstüne salınmadan gerçeği ortaya çıkarmayı başarabilecekler mi?


Benim Yorumum


        Merhabalar. Nasılsınız. Okullar açıldı, benim için kaybolma dönemi geldi. Aslında yorum girebilecek vaktim vardı ama gerçekten canım istemedi. Niyesini bende bilmiyorum ama bunun için özür dilerim. 
      Bir de YGS yaklaşıyor ya. Bu sene girmeyeceğim ama yine de stres yaptım. Gireceklere bol bol başarılar diliyorum. Umarım hepiniz hayırlısıyla hayalinizdeki yeri kazanırsınız. 

      Şimdi kitaba geçelim;

      Bence arka kapak yeterince özetliyor konuyu ama yine de ufacık bahsedeyim. Doctor ve Clara Tardis'teyken eski zamanların Londra'sında bir enerji sıçraması fark ediyorlar. Eski zamalardan kastım, diziyi izleyenler bilecektir Madam Vasta'nın yaşadığı zamanı kastediyorum. İzlemeyenler içinse kocaman, kabarık etekleri olan elbiselerin giyildiği, kirli sokakların olduğu zamanları hayal edin. 

      Bu enerji sıçramasını garip bulup araştırmaya koyuluyorlar. Daha sonra bir dizi olaylar sonu yolları Gariplikler Karnavalı, Jenny, Madam Vastra ve Strax'la kesişiyor. Olaya cinayetler dahil oluyor ve yukarıda saydığım üçlü, Doctor ve Clara bu cinayetleri çözme çalışıyor. 

     Kitap güzel ve akıcı. Klasik bir Doctor Who sıralamasıyla ilerliyor kitap. Tıpkı dizideki gibi. Ufak bir olay olur, araştırıldıkça derinlere ve daha büyük bir olaya inilir sonra da Doctor ve arkadaşları olayı çözer. Ama nedense ben Doctor Who okuyormuş gibi değilde, sanki polisiye okuyormuş gibi hissettim. Pek Doctor havası alamadım yani. Kesin okuyun bayılırsınız diyemem, ama bir Doctor Who hayranıysanız okuyun. Onu kitaplığınızda görmek bile ayrı bir zevk oluyor. Dediğim gibi ben çok Docor Who havası alamadım ama kitaplarını okumaya kesinlikle devam edeceğim. Belki şu 'havasını alamama' olayı okuduğum dönemdir veya o an ki ruh halimden. O yüzden kesinlikle devam edeceğim. 

     Son olarak bir toparlayayım mı? Konuyu fazla dağıtmış gibi hissediyorum. Kitap güzeldi ve akıcıydı. Konuyu yukarıda cinayet falan diye basite indirgedim ama kesinlikle olaylar uzaylılara dayanıyor. Sırf spoilder vermemek için yeminlen. Kendimi tutamam anlatırım ben. Fark etmem basarım spoilderi. En hoşlanmadığım şey. O yüzden konuya çok girmemeye çalışıyorum :D  Her neyse olayların çoğu tahminimin dışında gelişti. Sıkılmadım da kitaptan. Kısacasııı beğendim :D 

     Her uzun ara vermemden sonra yaşadığım sorunu şu an da yaşıyorum. Nasıl bitireceğim ben bu yazıyı? Kendime bir kapanış bulmam şart. Acaba 'kısacası beğendim' de bitirse miydim? Karar veremedim. Neyse görüşürüz. (Bence bu oldu. Görüşürüz iyidir. Görüşürüz diyip kapanışı yaparım bundan sonra.)

8 yorum:

  1. Kapak çok güzelmiş :) 188 sy. su gibi biter herhalde, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kapağını çok sevdim :) su gibi gitti gerçekten de :D

      Sil
  2. Whovian var burda huuu!! Bu kitapları ilk çıktığında alıp okumuştum. Mis gibi yaa :)

    İzlemediyen Magicians ve Shannara Chronicles dizilerini öneriyorum bu arada. Boş zaman bulup kesinlikle izle canımm

    Umarım her şey gönlünce olur..
    Öpücükler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bende ilk çıktığından beri okumak istiyordum ama bir türlü sıra gelememişti :/
      The Magicians'ı izliyorum :) Shannara Chronicles'e de yazın başlarım diyorum :D
      İnşallah her şey hayırlısıyla gönlümüzce olur :D

      Sil
  3. okusam mı acebaaa :) görüşürüüz :)

    YanıtlaSil
  4. haftasonu yazdığım en yeni DeX romanını gördün müüü :)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...