19 Temmuz 2015 Pazar

"Direniş-Jennifer L. Armentrout" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Direniş (Lux #5)
Özgün Adı: Opposition
Kitap Yazarı: Jennifer L. Armentrout 
Çevirmen Adı: Barış Emre Alkım, Bilge N. Zileli Alkım
Sayfa Sayısı: 361
Yayınevi: Dex Yayınları,


Arka Kapak

Dünyanın sonuna tanık olursam, evimin çatısında oturup, R.E.M dinleyecektim

Ama gerçek hayat hiç de öyle havalı değil, inanın bana.

Luxen'lerin gelidiği o gece her şey değişti ve Daemon gitti.

Geri gelecek mi, bilmiyorum.

Saf mı değiştirdi, hiçbir fikrim yok.

Beni hala seviyor mu, emin değilim.

Eğer Luxen işgalinden kurtulabilmek için az da olsa bir şansımız varsa, bu ancak düşman ile işbirliği yaparsak mümkün olacak.

Hangi düşman mı?

Bir fikrin vardır eminim :)

***

Dünyaca ünlü usta yazar Jennifer L. Armentrout'un efsane serisi Lux, son kitap Direniş ile tozu dumana katıyor.



Benim Yorumum
  
  ÖNCEKİ KİTAPLARDAN SPOİLDER İÇERİR. Bir de biraz fazla olumsuz bir yazı oldu. Haberiniz olsun. Hatta biraz değil baya baya. 
  
  Merhabalarrr :) Yaklaşık iki haftalık aradan sonra tam olarak dayaklık olduğumun farkındayım. Hiçbir mazeretim yok. Tamamen üşengeçlik. Temmuzun başından beri bir bunu okudum bir de Franz Kafka'nın Dönüşüm'ünü. Şu an Camlar Şehri'ni okuyorum da pek sarmadı ya. İkinci kitapla arasından çok fazla zaman geçti diye mi acaba, bilmiyorum. İlerledikçe sarar inşallah. Olmadı biraz ara verip, farklı bir kitaba geçerim.

  Biraz da Direniş hakkında konuşalım. Açıkçası ben Lux serisinin aşığı değilim. Deli gibi Daemon aşığı da değilim. Hatta çok sevdiğim de söylenemez. Katy'i de pek sevmiyorum açıkçası. Melez Sözleşmeleri'n den sonra sırf Jen'in kitabı diye başlamıştım. Başlayınca da seriyi bitireyim dedim. Yeni yeni okuma alışkanlığı kazandığım sıralardı sanırım o sıralar. Belki de Melez'i bu yüzden çok seviyorumdur. Aslında bir ara tekrardan okumak lazım o seriyi. Mesela Gece Evi Serisi benim ilk serilerimdendir. 6. sınıfta mı ne başlamıştım. 3.serim sanırım. O zamanlar deli gibi severdim. Şu an sevmiyorum. Belki Melez'de böyle olacak harbi bilmiyorum. O yüzden tekrar başlayacağım bir ara. 

 Ben buraya kadar gevezelik ettim. Kitap yorumu buradan sonrası. Haberiniz ola :)

  Ay amma gevezelik ettim ya. Neyse konuya dönelim. Daemon hakkındaki arka kapakta bahsedilen sorular kitabın ilk sayfalarında cevap buluyor bir kere ona bir değinelim. Bu arada devamlı Katy-Daemon arasında bölüm geçmişleri oluyordu ya bunlar benim kafamı çok karıştırdı. Ben Daemon'u mu okuyordum Katy'i mi dedim en başlarda. Belki benim kafa dağınıklığımdandır. Ancak sonradan alışılıyor. Ama Daemon'un bölümleri çok eğlenceli ya. Harbi çok güldüğüm yerler var. İç sesi çok eğlenceliydi.

 Bir de Katy dediğim gibi çok sevmiyorum. Arada iç sesi iyi geliyor, güldürüyor, mesela sayfa 13'teki bir bölüm gibi; "Koca dünya...kahretsin, okuduğum kitaplardaki gibi bir distopyaya dönüşmek üzereyken yapamazdım bunu. Off. Kitaplar, nasılda tütüyorlardı gözümde." Ama yeri geliyor -ki çoğunlukla böyle oluyor- kıza sinir oluyorum. Ya millet can derdinde sen Luxenlerin ne kadar zarif düşündüğüne bakıyorsun. Mesela bu noktalar benim kitaptan kopmama neden oldu. Veya bir bölüm vardı. Kökenler zihin okuyabiliyor ya, bu zihinleri okunmasın diye milletin bir taraflarını sallayarak dans ettiğini düşünüyor. Gel de güzelim aksiyon anında kitaptan kopma. Bu olaylar gerçek olsaydı ve ufak bir dikkat dağıtma anı için gerçekte böyle bir şey yapılabilirdi. Kabul ediyorum ben olsam böyle saçma bir şey yapardım. Ama sevgili saçma düşünce o fantastik, aksiyon dolu kitabın içerisinde ne yapıyorsun ya. Hiç sevmedim bu yönünü.

 He sevmediğim bir diğer nokta da Daemon-Katy aşkının çok ön planda olmasıydı. Böyk yani. Harbiden baydı bir zaman sonra. Hele Daemon'nun Katy hakkındaki düşünceleri yok mu? Ayh yeter kızı yeme bitirme işini bırakta bir rahat edeyim dedim. Ya gidin dövüşün. Bir yerlerinize bir şeyler olsun. Aşk meşk işlerini bir bırakın ya. Dünya da istila var, harbire bir sürü insan ölüyor sen 'Katy çok güzel' alemindesin. Yeminlen gıcık oldum. 

  Amma dolmuşum bende ya :) Baya da uzun bir yazı oldu. Özet olarak kitabı pek sevmedim. :)

2 yorum:

  1. :)))))) melezi de okucam luxu da işallah. merak ediyom. sevmesem de sevsem de okuycaaam bana neee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lux'u çok sevmiyorum ben ya :) İnşallah sen iki seriyi de çok severek okursun :DD

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...