2 Temmuz 2015 Perşembe

"Başlayanlar-Lissa Price" Kitap Yorumu




Kitap Adı: Başlayanlar
Özgün Adı: Starters
Kitap Yazarı: Lissa Price 
Çevirmen Adı: Kadir Yiğit Us 
Sayfa Sayısı: 338
Yayınevi: Dex Yayınları


Arka Kapak
Biyolojik Savaş, orta yaşlı insanları yok etti ve geriye sadece gençler ve yaşlılar kaldı. Yaşlılar, yani Sonlayanlar, hayatlarına devam ediyorlar. Esas sorun ise gençler, yani Başlayanlar. Anne babaları öldü, beş paraları yok ve açlar.

Onlar hayatta kalabilmek için her şeyi yapmaya hazırlar. Callie'nin tek umuduysa bir beden bankası. Burası yeniden genç bir beden veriyor. Callie'de bedenini kiraya veriyor çünkü paraya ihtiyacı var, hasta kardeşine bakabilmek ve yaşamlarını devam ettirebilmek için.

Kiracısı ise, Callie'nin bedenini bir cinayet işlemek için kullanmanın peşinde.  Callie sistemde çıkan bir hata sonucu birden kendi bedeninde uyanıyor ama kiracısı sisteme bağlı. Şimdi tek bedenin içinde iki kişi var, bir de önlenmesi gereken bir cinayet.

Başlayanlar, uzak bir gelecekte, çıldırmış bir dünya da zorlu bir yaşam mücadelesi. Bu soluk soluğa macera ve gizem dolu kurgu, bilim kurgu ve distopya severlerin hafızasına kazınacak. 


Benim Yorumum

  Ya ben bu kitabın yorumunu aslında dün gece yazmıştım. Bugün yayınlansın diye de programladım ama bir şey olmuş kitabın künyesi dışında ki her şey silinmiş. Ne oldu anlamadım bende. Bende yeniden yazayım dedim. İnşallah bu sefer öyle bir sorun olmaz. 

  İlk olarak söylemeliyim ki kitabın konusu bence çok orijinal. Ben beğendim kitabı. Ama şu da var ki; kitaba en başta hiç ısınamadım, elim gitmedi. Sanırım uzamasının nedeni de birazcık o. Ama ilerleyince konunun içine çekildim. 

  Gelecekte Amerika'ya bir spor bombası atılıyor ve bu sporlara karşı sadece 20 yaşından küçükler ve 60 yaşından büyükler aşılanıyor. Yani 20-60 yaş arası herkes ölüyor! 

 Callie'nin ailesi de bu ölen yetişkinlerden biri. Ailesi ölünce Callie ve kardeşi Tyler bir başlarına kalıyorlar. Daha sonra onlara Michael diye bir çocukta katılmış. Zaten kitap başlarken de bu üçüyle birlikte başlıyor. Olaylar daha sonra yavaş yavaş çözülüyor.

  Callie'nin kardeşi Tyler'ın bir akciğer hastalığı var ve iyi bakılması gerekiyor. Ancak Callie, Tyler ve Michael sokaklarda yaşıyorlar. Yani Tyler'ın bakımı ve hayatlarının devamı için para gerekiyor. Callie de bunun üzerine Beden Bankası'na gidip bedenini kiralanmasına izin veriyor. 

  Kiralama işleminde, kiralanan kişinin bilinci yerinde olmuyor ve kiralayan kişi bedene hükmediyor. Tüm bu süreç boyunca kiralanan kişi sanki uykuda gibi. Ancak bir gün Callie bir barda bedeninde uyanıyor. Olaylarda bundan sonra yavaş yavaş patlak veriyor.

 Bu arada olaylar patlak veriyor demişken; sevgili şu sıralar da okuduğum yazarlar siz aranızda sözleşip 'hadi milletin tüylerini diken diken edecek sonlar yazalım' mı dediniz. O son neydi yahu. Hiç beklemiyordum. Ya üzüldüm ama harbiden ya.

  Bu arada kitapta hafiften aşk konusu da işlenmiş. Bence gayet iyi olmuş araya onun sokulması. 

  Fazla detaya girmiyorum, çünkü detay heyecanı kaçırabilir. Zaten arka kapak gayet güzel özetlemiş konuyu. Ben de arka kapağı hafiften açıklamış oldum. Başta de belirttiğim gibi kitabı gayet beğendim ve konusunu da orijinal buldum. Bilim kurgu severlere önerebileceğim bir kitap. 

2 yorum:

  1. ay bunu gördüm ve kapağı da sevdim kapaktan okuduğum konusunu daaaa. okurum işallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya kapağı çok güzel. Ben de kapağına hayran kaldım ya :))

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...