12 Eylül 2014 Cuma

"Oyunbaz-Wulf Dorn" Kitap Yorumuı



Kitap Adı: Oyunbaz
Özgün Adı: Dunkler Wahn
Kitap Yazarı: Wulf Dorn
Çevirmen Adı: Regaip Minareci
Sayfa Sayısı: 382
Yayınevi: Pegasus Yayınları



Arka Kapak

Hep seni düşünüyorum,
yakında sen de beni aklından
çıkaramayacaksın...

  Psikiyatr Jan Forstner bir gün beklenmedik bir anda, kimden geldiği belli olmaya güller alır. İlk başta gülleri, kitabını okuyan bir hayranından geldiğini düşünen Jan bir süre sonra kasabadaki korkunç cinayetler ile evinin kapısına bırakılan imzasız mektuplar ve hediyeler arasında bir bağlantı kurar. Ona sırılsıklam aşık olduğunu itiraf eden, hiç tanımadığı bir kadından telefon aldığında da her an takip edildiğinin farkına varır. En kötüsü bu kadını durdurmanın hiçbir yolu yoktur...

"Evde yalnızken okumak için çok cesur olmanız gerekir..."
krimi-couch.de

"Yanıltmacalarla dolu, kapkaranlık bir roman. Böylesine korkunç bir hikayeyi okumak hiç kolay olamayacak..."
MDR

"Wulf Dorn gelmiş geçmiş en iyi psikolojik gerilim yazarlarından biri."
Brigitte



Benim Yorumum

  Muhteşem bir psikolojik gerilim romanı. Abartıldığı kadar var. Gerçekten çok iyiydi. Uyku problemlerim olmasa tek gecede bitecek bir kitap bu. Kesinlikle ve kesinlikle 3 günlük değil.
  Aklımın ucundan bile geçmeyecek bir sonla bitti.Ne tepki vereceğimi bile bilemedim. Gelen geçen her kadından kuşkulandım, hepsinin adını ve özelliklerini not alıp Jan'a musallat olan o kadınla karşılaştırdım. Çoğundan da şüphelendim. Ben şüpheliyim diye bağıranlar tabii ki vardı. Normal bir psikolojik gelirim ya da polisiye romanında onları da göz önüne alırdım. Ama bu roman normal değil. Olayların gidişatı da değil. Olaylar normal değil ki. 
  Kitabın sonunda yazar bir not bırakmış. Takip üzerine yazılan sayısız gerilim romanından bahsediyor. Eğer sadece takip üzerine yazsaydı yeni bir açı yakalayamayacağını söylüyor ve gelen bir e-posta'dan bahsediyor ve işin içine nasıl psikiyatrinin karıştığını öğreniyoruz. O e-postayı yollayan insan; sana sonsuz teşekkürler. 
  O notta bir de hayaletler den bahsediyor. Hayaletler gerçekmiş. Okuyunca hak verdim. Kitaptaki kadın gerçek bir hayaletti. Kimsenin dönüp bakmadığı, "Aaa! Acaba bu mu?" diye şüphelenmediği, görenin de dört nala kaçtığı bir kadın. Hayaletleri görenlerde aynı tepkileri vermez mi? Onları görmeyiz ama gördüğümüz de de kaçacak delik ararız. O kadın için bu tasvir. Kesinlikle.
   Kitap "O" yani 3. tekil şahıs anlatımı ile Yazar bakış açısıyla yazılmıştı. Aslında Tanrısallıkta vardı. Genel olarak Jan, Felix Thanner (Papaz) ve polis Stark'ın etrafında dönüyordu. Bir de gizemli kadınımızın. Aslında o kadar da gizemli değildi. Adını veriyor Jan'a. Onun bölümleri de var. Ne yaptığı anlatılıyor, nerede yaşadığı, etrafının nasıl bir yer olduğu... Yazar hepsini size söylüyor ve önünüze koyuyor. Ama yine de aklınıza gelmiyor çünkü öyle bir ihtimal yok! Ama oluyor işte. O psikopat katil bir yerlerden çıkıp herkesi şaşırtıyor.
     Kitapta en çok acıdığım kadın'ın oyununa gelip Jan'dan dayak yiyen Davolic oldu. Adamın hiçbir suçu günahı yok. Sadece işini yapıyor. Ve Dovalic Jan'ın eski bir hastası. Jan onu tedavi etti ve 313. sayfaya kadar hiç gözükmedi. Sonra 313. sayfada ortaya çıktı ve bir daha hiç gelmedi. Ama o sayfa bile ona üzülmeme yetti. Aslında adamın olayla alakası bile yok. En arka planda kalan önemsiz biri ama işte üzüldüm adama ya :/

    Dovalic, insanların başarıları ve diplomalarıyla ölçüldüğü ve onun gibi insanlara yer olmadığı bir dünyada ayakta kalmaya çalışmıştı. Çaresizliği onu fuhuşla para kazanmaya itmiş ve Jana'nın hastalıklı kıskançlığına haberi olmadan alet edilmişti. (sf.313)
   
   Bu kadın hastalıklı psikopat, iğrenç pisliğin teki deyip geçmeyin. Kimin ne yaşadığını kimse bilemez. Yaşanılanlar bilinse bile siz sadece olayları izleyen bir yabancısınız, yaşayan değil. Aslında O'nu çok da fazla yargılamamak lazım. Ama elde değil ki. Garipsiyor insan. Ne yaşarsa yaşasın insan bu kadar çıldırabilir mi diyor. Sanırım kimse bunu yaşamadan bilemez. O'nu bir yargıladım, bir acıdım sonra oh olmuş sana dedim ama hiçbir şeyin O'nun suçu olmadığı da içimi kemirdi. Yani kadın hakkında ne düşüneceğimi bilmiyorum. 
   Ama kitap çok çok çok iyi. 
   Ayrıca Jan'a da çok acıdım. Zavallımın başına gelmeyen kalmadı. Tıpkı Rudalof Marenburg'un söylediği gibi adam için her olayda "Şeytanı bir kez daha atlattı" denilebilir.










24 yorum:

  1. okuycam bunu da. dün dr de göremedim. melezi alcaktım ama sonsuza kadarı aldım. elit vardı ya o seri. üçüncüsünü okumamıştım kieea cass :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o seriye de başlamayı çok istiyorum da bir türlü elim gitmiyo habire başka bir kitap alıp çıkıyorum :/

      Sil
  2. heey bak son yazımda seni de tanıttım. bi de bugünlerde herkes tatilde ondan çok kişi gelmedi belki sana ama ay sonunda herkes döner seni yine koycam bloguma herkes gelsin işte. çok seviyom ben okuduğun kitapları. bak bugün yazımda başka kitap blogları da var. bi de bak bugün sağ köşeye koyduğum bloga git bak seninle çok benzer kitaplar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakmam mıı hemen damladım :DD hem yeni yeni bloglar gördüm hem de yeniden bol bol teşekkür ettim :))

      Sil
    2. ama ben de teşekkür ederim ki. çok güzel kitaplar okuyorsun ki valla :)

      Sil
  3. heeey aldım bunu. hem de yerden aldım ya. ikinci elmiş. 10 liraya aldım bakalım :) sırada. ben de çok severim sanırım. sen çok sevmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende zaman zaman ikinci el alıyorum :D Gerçekten çok sevdim seversin bence :D

      Sil
  4. Benim en yakın arkadaşım, bu kitabı pek beğenmemişti. Ben de okuyacaktım, ama o beğenmeyince, okuyasım gelmedi. Kesinlikle okuyacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm :D Yorumunu merakla bekliyorum o zaman :))

      Sil
  5. Çook ilginç bir konusu var,merak ediyoruuum.Kısa zamanda okumaya çalışacağıım.Bu arada mimlendiinn ^^ http://nazlikitaplik.blogspot.com.tr/2014/09/mim-kitap-kahramanlar-ve-biz.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tteşekkürler ^_^ En kısa zamanda yapıcam :DD

      Sil
  6. okul açılınca kaybolmucan di miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım kaybolmam :D sanmıyorum :)))

      Sil
  7. Kitabı tamamen tesadüfen aldım o kadar roman okudum bu bi baskaydi askerde bu kitap yüzünden iştimalara geç kalıp şınav vaziyeti çok aldm kesinlikle okuyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuza bu kadar geç cevap verdiğim için özür dilerim :)
      Söylediğiniz gibi gerçekten başka bir kitaptı ve bende kesinlikle okunması gerektiğini düşünüyorum. :)

      Sil
  8. Kitabın sonunda katılın kim çıktığını öğrenmem gerekiyor acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuza bu kadar geç cevap verdiğim için özür dilerim :) Ancak bu buradan verebileceğim bir bilgi değil. Yorumlara bakanlar için ciddi spoilder olur. :)

      Sil
  9. Bence de kitap çok güzeldi. Hiçbir şey düşündüğün gibi çıkmıyor, sürekli ters köşe yapılıyordu. "Daha ne kadar şaşırabilirim?" dedim ve şaşırmaya devam ettim xD. Her karakter ayrı güzeldi benim için.
    Yalnız şu mektup ve son bölüm olarak geçen kısımları pek anlamadım. Mektup'ta ne oluyordu? O mektup Edith'e mi yoksa Jana'ya mı gönderildi? Bu Jana hasta olan gerçek Jana mıydı ve neden ona mektup geldi? Neden Edith onu kendisiyle karıştırdı?
    Son'daki Jan'dan hoşlandığını söyleyen kadın hastanede yatan gerçek Jana mıydı? Ama eğer oysa nasıl iyileşti ve saçlarını kırmızıya mı boyatmıştı?
    Ve Felix/Jana neden Jan'ın kurtarıcısı olduğunu söylüyordu? Onu nereden tanımıştı ki? Carla'nın kitabından ve haberlerden mi?
    Biri sorularıma cevap verirse çok memnun olurum. =^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuza bu kadar geç cevap verdiğim için özür dilerim :)
      Sorularınıza cevap vermeyi çok isterdim ama söylediğiniz bazı detayları gerçekten hatırlamıyorum. Ve cevapları spoilder olabilecek sorular var. :)
      Sanırım kitabı yeniden okumam gerek. :D

      Sil
  10. yani katil kadın mı?? ve jane katili nasıl buldu ki .lütfen cevap verir misiniz benim için bu bilgi çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuza bu kadar geç cevap verdiğim için özür dilerim.
      Kadın sonucuna sanırım yazımdan vardınız. Bende ne yalan söyleyeyim sizin yorumunuzu okuyunca fark ettim yazıdaki bu detayı. Ama kadın yazmasına o kadar takılmamanızı tavsiye ederim önemli bir detay değil ve üzgünüm ama cinsiyeti konusunda yorum yapamam. :) Ayrıca katilin kim olduğunu da yorumlar bölümünden söyleyemem. Yorumlara bakan insanlar için spoilder olacaktır. :)

      Sil
  11. yani katil kadın mı?? ve jane katili nasıl buldu ki .lütfen cevap verir misiniz benim için bu bilgi çok önemli

    YanıtlaSil
  12. yani katil kadın mı?? ve jane katili nasıl buldu ki .lütfen cevap verir misiniz benim için bu bilgi çok önemli

    YanıtlaSil
  13. Bu kitaba 1yıl önce başlamışım ve sayfa 64de bırakmışım tekrar başa dönmek istemiyorum biri önemli yerleri hatırlatabilir mi kilise yangını yağmurda otoparktaki cinayet ve gülleri hatırlıyorum

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...